SZKOŁA PODSTAWOWA 

im. Edmunda Bojanowskiego

56-320 Kuźnica Czeszycka 1 
tel. kom. +48 723 280 496
                   +48 575 270 060
 
 facebook

E-mail: sekretariat@sp.kuznicaczeszycka.pl

  • Kalendarium

    Wtorek, 2024-05-07

    Imieniny: Augusta, Gizeli

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 662800
    • Do końca roku: 238 dni
    • Do wakacji: 45 dni

Tekst łatwy do czytania (EKR)


Szkoła realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa, w tym w szczególności w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej oraz zawarte w programach nauczania stanowiących szkolny zestaw programów nauczania i w programie wychowawczo- profilaktycznym szkoły, dostosowanym do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb środowiska, a w szczególności:

 

  • wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym współpracy, solidarności, altruizm i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia (rodzina, przyjaciele);
  • wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej;
  • formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób;
  • rozwijanie kompetencji, takich jak: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość;
  • rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania;
  • ukazywanie wartości wiedzy jako podstawy do rozwoju umiejętności;
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki;
  • wyposażenie uczniów w taki zasób wiadomości oraz kształtowanie takich umiejętności, które pozwalają w sposób bardziej dojrzały i uporządkowany zrozumieć świat;
  • wspieranie ucznia w rozpoznawaniu własnych predyspozycji i określaniu drogi dalszej edukacji;
  • wszechstronny rozwój osobowy ucznia przez pogłębianie wiedzy oraz zaspokajanie i rozbudzanie jego naturalnej ciekawości poznawczej;
  • kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi, aktywności w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za zbiorowość;
  • zachęcanie do zorganizowanego i świadomego samokształcenia opartego na umiejętności przygotowania własnego warsztatu pracy;
  • ukierunkowanie ucznia ku wartościom.